PISA-2021: ЗМІНИ В ГРАФІКУ ПРОВЕДЕННЯ ПІЛОТНОГО ЕТАПУ
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11 березня 2020 року Міністерство освіти і науки України ухвалило рішення про відтермінування проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021.
На сьогодні на міжнародному рівні триває вирішення низки питань щодо можливості реалізації пілотного етапу PISA-2021 після подолання кризи, спричиненої епідемією коронавірусу. Зокрема розглядається можливість перенесення дослідження на вересень–листопад 2020 року або на квітень–травень 2021 року. Однак остаточне рішення буде залежати від рекомендацій ОЕСР – організації, що керує проєктом PISA.
Ми високо цінуємо роботу, яку на етапі підготовки пілотного етапу виконали керівники закладів освіти – учасники пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021 і регіональні координатори PISA-2021.
Пиза 2018 – Україна
Міжнародні порівняльні дослідження стали невід'ємною частиною системи оцінювання якості освіти у багатьох країнах світу. Об'єктивно Вони дозволяють оцінити стан освіти в державі, сформулювати і визначити пріоритетні напрямки вдосконалення фактори галузі.
Дослідження в pisa (программа Международной оценки учащихся, офіційний веб-сайт програми www.oecd.org/pisa) проводиться кожні три роки. У ньому беруть участь 15-річні з більш як 70 країн світу.
У межах Програми підлітки проходять тестування з математики, читання і природничих наук, а також відповідають на запитання під час анкетувань. Варто зазначити, що дослідження не перевіряє знань програмового матеріалу, натомість завданням є його визначити в учнів окремих країн здатність до використання знань і умінь з математики та природничих наук у життєвих ситуаціях, а також, яким рівнем читацької грамотності вони володіють.
Основною метою таких досліджень як Пиза не є змагання між державами. Країни-учасниці відрізняються за соціально-економічним становищем, культурні мають свої, національні особливості, специфіку підходів до формування змісту освіти і вибору способів навчальної взаємодії тощо. Порівняльний характер дослідження визначається в першу чергу можливістю проаналізувати результати країни у різних циклах дослідження, визначати тенденції в освітній галузі конкретної країни.
В Участь Пиза-2018 дозволить громадянам України, зокрема, спеціалістам у галузі освіти, об'єктивно оцінити стан середньої освіти в країні, усвідомити значущість перетворень у цій сфері поступових, політикам – обґрунтовані приймати рішення про необхідність змін.
Міністерству освіти і науки України Уряд доручив забезпечити участь України у міжнародному дослідженні якості освіти Пиза-2018 та визначив відповідальним за його проведення Український центр оцінювання якості освіти. (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2016 р. № 72-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти Пиза-2018»).
Перші результати тестування учнів українських будуть доступні у 2018 році.
Офіційний сайт програми Пиза-2018 в Україні.