Робота з обдарованими учнями починається на уроці - учитель помічає здібності, потенціал, інтерес дитини до дослідницької діяльності. І, головне - не втратити її цікавість до навчання, підтримати, заохотити оцінкою, схвальним словом, залучити до участі в науково-дослідницькій роботі.
Побачити і запалити «зірочку» педагог зможе за умови систематичного використання завдань пошуково-дослідницького і пошуково-творчого характеру. Важливо показати учням способи пошуку необхідної інформації, вміння працювати з бібліографічними джерелами.
Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів «Vivat, інтелект!» є одним із провідних заходів КУ «ЦПРПП Долинської міської ради». Він проводиться впродовж десяти років, та завоював прихильність учнівської молоді. Його мета - духовний, творчий, інтелектуальний розвиток учнів ЗЗСО Долинської територіальної громади, виховання їх у дусі патріотизму і демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.
Основними завданнями конкурсу є виявлення і підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально й творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції учнів, виховання в них самостійності, наполегливості, вміння формувати й відстоювати власну думку.
Протягом листопада-грудня 2021 року для учнів 7-11 класів відбувся шкільний етап конкурсу-захисту, роботи переможців якого були направлені на наступний І (на рівні Долинської міської ради) етап конкурсу.
15 грудня 2021 року в онлайн режимі обдарована молодь продемонструвала свої творчі здобутки. Відкриття заходу та представлення 8 робіт провела Данилюк В.І., директор КУ «ЦПРПП Долинської міської ради». У роботі взяла участь Ящук Тетяна Анатоліївна, методист Кіровоградської МАН учнівської молоді.
За підсумками двох етапів голосування конкурсанти вибороли такі місця:
Секція «Точних наук» (математика, фізика) :
І місце - Марченко Олег, учень 10 класу, КЗ «Долинська ЗШ І-ІІІ ступенів №2 ім. А.С. Макаренка Долинської міської ради,наукові керівники Бірчина Інна Олександрівна, Ничипоренко Геннадій Миколайович, тема: «Набір для малювання піском своїми руками»;
ІІ місце - Шепрут Єлизавета, учениця 8 класу КЗ «Долинський ОЗЗСО І-ІІІ ступенів №4 Долинської міської ради»науковий керівник Савран Ігор Вікторович, тема: «Елементи фінансової математики при виконанні ремонтних робіт»;
ІІ місце - Підлубний Леонід, учень 10 класу, КЗ «Долинська ЗШ І-ІІІ ступенів №2 ім. А.С. Макаренка Долинської міської ради»наукові керівники Бірчина Інна Олександрівна, Ничипоренко Геннадій Миколайович, тема: «Фонтан».
Секція «Історичне та географічне краєзнавство»:
І місце -Котковець Анастасія та Стасів Валерія, учениці 7 та 9 класів, КЗ «Новогригорівська Перша гімназія ЗШ І – ІІ ст. Долинської міської ради», науковий керівник Шведюк Володимир Миколайович, тема: «Афганістан - болить в моїй душі»;
ІІ місце - Демещенко Олександра, Кулініч Діана, учениці 9 класу, КЗ «Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Долинської міської ради», науковий керівник, Кирпа Світлана Анатоліївна, тема: «Досліджуючи – зберігаємо. Народні ремесла Долинщини».
Секція «Природнича»:
І місце - Черниш Цвєтана, учениця 8 класу КЗ «Долинський ОЗЗСО І-ІІІ ступенів №4 Долинської міської ради», науковий керівник Кошелєва Ірина Вікторівна, тема: «Екологічне значення та використання СЕС, сонячних батарей»;
ІІ місце - Жемелінська Юлія, учениця 9 класу Марфівської філії І-ІІ ступенів Комунального закладу «Долинський опорний заклад загальної середньої освіти – гімназія І-ІІІ ступенів №3 Долинської міської ради», науковий керівник Криуліна Олександра Володимирівна, тема: «Ці життєдайні золі».
Секція «Філологічна» (українська, російська, іноземна мова і література):
І місце - Толкачова Марина, учениця 9 класу, Першотравневої філії І-ІІ ступенів КЗ «Долинський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №4 Долинської міської ради», науковий керівник Бондар Наталія Анатоліївна, тема: Паратекстуальність у романі Світлани Талан «Повернутися дощем».
Щиро вітаємо усіх учасників та переможців конкурсу, бажаємо натхнення і великих звершень на шляху наукового пізнання!
Заняття в Кіровоградській МАН учнівської молоді - прекрасний засіб виховання інтелектуальної еліти, майбутніх науковців, дослідників. |